Duktig flicka

mm, nu har jag varit duktig! Eller nu är jag duktig! Sitter och jobbar med skolarbeten! De är inte illa. Nejnej... Jaa tänk för typ ett år sen satt jag och gjorde ergonomiarbetet. Tiden går för fort, de är inte kul. Snart ska man ta klivet upp i vuxenlivet. Jag vill inte... Jag vill inte, tänk vad kompliserat allt kommer bli den dagen du inte kan säga duktig flicka åt dig själv nå mer, dagen du blir kvinna.
Somliga dagar känns de helt okej, andra dagar önska jag att jag var sex år igen och stod förväntansfullt utanför dörren på Raketskolan och var helt säker på att skolan var de bästa som kunde hända en och sedan titta upp och se en massa andra barn med exakt samma förhoppningar... Och där kärlek var kärleksbrev i lådorna och att skicka kompisarna att fråga chans. Och vänskap var att kunna leka med varandra utan att bråka. Där en största bekymmer var att man blivit blöt om fötterna när man var ute och lekte i vattenpölen.

Men nu har allt förändrats, jag ska inte klaga... men ibland önskar jag att livet hade varit lika lätt som de var på lekis.

KeepRocking
Peace/E

Kommentarer
Postat av: jenny

Där har du så rätt Emma !

2010-03-03 @ 17:48:32
URL: http://hallongubbe.blogg.se/
Postat av: amanda

ojoj oj! nu har jag missat många inlägg! 5 rättare sagt. Men jag orkar inte kommentera varje inlägg nu, slö som jag är, så du får allt nöja dig med en kommentar nu, Haha! :D

Men ja, tänk vad et var som så lätt på lekis... "/ now its more comlicated. Stavar man så ens? aja spela roll

2010-03-08 @ 18:43:50
URL: http://amandaniemis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0